check
מרכז כתיבה אקדמית | הפקולטה למדעי החברה

מרכז כתיבה אקדמית

 

אודות מרכז הכתיבה

מי אתם?

מרכז הכתיבה של הפקולטה למדעי החברה נועד לסייע לתלמידים ולתלמידות לשפר את יכולות הכתיבה האקדמיות, החל מהשנה השנייה ללימודי התואר הראשון. כתיבה היא מיומנות כמעט מובנת מאליה הנלמדת בשלבי החיים המוקדמים, אולם כל מי שיושב מול דף לבן ומנסה לנסח התחלה של מבוא מבין שכתיבה היא לא טכניקה אלא אומנות הדורשת ידע, כלים ואימון. מרכז הכתיבה מוקדש לאיסוף הידע ולהקניית הכלים הדרושים לכתיבה אקדמית מעולה.

מה אתם עושים?

המרכז פועל במשך כל השנה, ופעילותו מתרכזת בתוכנית החונכויות במסגרתה תלמידי דוקטורט מצטיינים חונכים את תלמידי התואר הראשון באמצעות עבודה על עבודות סיום קורס או סמינרים.

ספרו לי עוד על תוכנית החונכות!

תוכנית החונכות כוללת ליווי בשלבים השונים בכתיבת העבודה, סיוע בבניית תוכנית עבודה, קריאת חלקים מן העבודה ומתן הערות בנושאים הקשורים למבנה המשפט, הפסקה, הפרק, סיוע במציאת מקורות מתאימים וכדומה, תוך מתן תשומת לב לדיסיפלינה אליה התלמיד משתייך ולשיטת הכתיבה הנהוגה בה. החונכות אינה כרוכה בתשלום, ואורכה נקבע על פי צורכי התלמיד.ה ובהתייעצות עם החונכ.ת ועם מנהלת המרכז.

מתי אפשר להגיש מועמדות?

הגשת מועמדות לתוכנית החונכות פתוחה במהלך כל השנה האקדמית, אולם היא מבוססת על מקום פנוי, ועל כן, מומלץ להקדים ולהירשם. תלמידים המתקבלים לתוכנית נדרשים לעבור ראיון קצר עם מנהלת המרכז, ולהשיב על סקר בסיום החונכות. הטקסטים עליהם עובדים חונכי התוכנית נשמרים במרכז לצורכי לימוד.

בשל הביקוש הגבוה, הקבלה למרכז הכתיבה מותנית בהתחייבות לעמוד בכל הדרישות והמטלות הנקבעות בתיאום עם החונכים. תלמיד או תלמידה שלא יעמדו בדרישות אלו, לא יהיו זכאים להמשך החונכות.

ומה עוד אתם עושים?

לבד מתוכנית החונכות, מרכז הכתיבה מקיים ימים מרוכזים בהם ניתנות סדנאות חד פעמיות הנוגעות לצדדים שונים בכתיבה: ארגון זמן, חיפוש מקורות אקדמיים, עבודה עם מקורות אקדמיים, ניסוח

 


מנהלת המרכז: נועה שקרג'י

ליצירת קשר: writingcenter.ss@mail.huji.ac.il